2012. december 26., szerda

Kása

Kása, azaz Kásás Tamás, Magyarország legjobb vizipólósa. Ezt nem én mondom, hanem a szakma.
A vizipólóban hosszú évekig mi, magyarok voltunk a világ legjobbjai. Athén, Sidney és Peking olimpiai aranya után az idei ötödik hely Londonban hatalmas pofon volt. Jómagam is csak ültem a meccs után, és nem hittem el, hogy nélkülünk játszák a döntőt, véget ért az aranykor. Ma már tudjuk, hogy a Kemény-éra, amelyben én felnőttem, szintén véget ért, hiszen Kemény Dénes nem vállalta tovább a kapitányi teendőket, viszont ő lett a sportág hazai elnöke, tehát a jövő biztató.
Az elmúlt kb. 15 évben a vizipóló alapvetően két emberről szólt: Kemény Dénesről és Kásás Tamásról. Kásás, vagy ahogy egy ország hívja, Kása egy öntörvényű zseni, ha nincs kedve játszani, akkor ott sincs a pályán, de ha jó napja van.. Ha látta valaki a sidney olimpia döntő meccsét, az tudja, hogy miről beszélek. 
Minden létező nemzetközi kupát megnyert különböző olasz csapatokban, ráadásul háromszoros olimpiai bajnok. A három olimpiai döntőt eksztázisban éltük át (mármint én és kis családom): Athénban az első olimpiai bajnoki címnek örültünk, Sidneyben Kása volt az isten, ő nyerte meg nekünk az olimpiát, Peking uncsi volt, az amcsik nem voltak ellenfelek. Peking után aztán kezdett akadozni az arany-gépezet: nem jöttek a tornasikerek, de mindenki legyintett: majd az olimpiát megnyerjük. Aztán jött a sokk: az ötödik hely. 
Én nem igazán értettem, hol mentek félre a dolgok, ebből a könyvből végre megtudtam. De nemcsak ezt: Kása röviden összefoglalja eddig életét, kegyetlen őszinteséggel írja le, hogy az élsportolói lét minden, csak nem fáklyásmenet, a sikerekért nagyon keményen meg kell dolgozni, a magánéletet be kell áldozni az aranyakért. Lezárás ez a könyv, egy csodálatos sportpályafutás lezárása. És egy új élet kezdete: Kása Amerikába megy, gyerekeket fog tanítani. 
Köszönjük a három olimpia aranyat, a szép pillanatokat, a hatalmas csatákat, sok sikert kívánunk a "civil élethez", te vagy a bajnok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése