2014. augusztus 18., hétfő

Tóthné Libor Mária: Limara péksége

Ha pékárú, akkor Limara. Mint sokan mások, én is tőle tanultam meg az alapokat ebben a műfajban, és bár teljes mértékben kezdőnek tartom magam, mégis rengeteg finomságot készítettem már az ő segítségével a családnak (és persze magamnak). Közérthető receptek, fázisfotók, közvetlen hang, részletes leírás - ez a siker receptje, így sikerült kiemelkednie a gasztroblogok tengeréből a hétköznapi háziasszonynak, akinek a neve mára egyet jelent a minőséggel és a bombabiztos receptekkel. Nagyon szeretem a blogját, sokszor sütöm meg a nála fellelt finomságokat, ezért naná, hogy nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy stílszerűen az új kenyér ünnepére jelenik meg az első könyve (tuti biztos, hogy lesz még több is), amelyet mivel előrendeltem, már a kezemben is tarthatok.
Kíváncsian lapoztam bele, azonnal megragadott az egyszerű szépsége, egyértelműen a szerző stílusához igazították a könyvet. Nagyon olvasmányosan írja le a kenyérsütési alapokat, még én is kedvet kaptam az öregtészta elkészítéséhez, pedig alapállásban gutaütést kapok attól, ha nem tudok azonnal nekiállni a sütésnek, hanem előtte még egy napot várni kell, hogy a kenyér lelkét képező kovász elkészüljön. Tudom, hogy szégyen, de én még nem sütöttem ilyen módon kenyeret, de egyik hétvégén biztosan ki fogom próbálni. Nagyon jól szerkesztett a könyv, az egyszerűtől a bonyolultabb receptek felé halad, így mindenkinek hasznára válhat ez a bájos, szerethető olvasnivaló, én nem most láttam először Limara receptet, de egy szép adagot előirányoztam magamnak elkészítési célzattal. Gyönyörűek a fotók, egyszerűen nagyszerűek a receptek, teljesen kezdők is el tudják készíteni őket. A szokásos fázisfotók helyett, illetve mellett most szemléletes rajzok mutatják be a bonyolultabb fogásokat, így bátran neki lehet állni az elsőre rettentő nehezen elkészíthetőnek látszó csodáknak. 
Próbáltam negatívumot keresni, de sajnos nem találtam, ez a könyv alapmű, minden kezdő konyhatündér polcán ott a helye, alig várom, hogy végigsüssem a benne szereplő finomságokat, és már most nagyon várom a folytatást!
 
10/10
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése