2014. november 5., szerda

Stahl Judit: Gyors konyha



Nem kicsit vagyok elfogult Stahl Judittal, soha nem fogom elfelejteni, hogy tőle (=az ő szakácskönyveiből) tanultam meg az alapokat a konyhában (az első próbálkozásom lángolva égett a sütőben, azért ez mostanában szerencsére már nem szokott előfordulni velem:-)). Mára már kicsit telített lett a szakácskönyvek piaca, újabb és újabb gasztrosztárok születnek és adják ki írott alapon is a receptjeiket, Stahl Judit régen jelentkezett új könyvvel (a Stahl magazinnal szoktam kárpótolni magam), ezért természetesen nagyon vártam már, hogy a kezembe vehessem a legújabb kiadványt. Nos, megkaptam, amit vártam, profin kivitelezett, jó kis könyv, de nem ez lesz a kedvencem a sorozatból, az biztos!
Biztosra ment a szerző, az alapreceptektől a különlegesig mindent megtalálhat az olvasó, a felvezető szöveg is a szokásos barátságos és szellemes hangvételt hozza, de kicsit megmarad a hiányérzet. A receptekkel semmi gond sincs, valóban egyszerűen és könnyen elkészíthetőek, a trendnek megfelelően alapvetően egészségesre vannak hangolva a finomságok, a kivitelezés nagyon tetszetős, de a szerkesztésben akadnak melléfogások. Kicsit ekletikus lett ez a szakácskönyv, volt ez már jobb is, és remélhetőleg lesz is. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nem találtam kipróbálnivalót, sőt! Csak egy-két példa: nagyon távol áll tőlem a vegán konyha, de a hús nélkül készült chili con corne azonnal megragadta a fantáziámat, a vörösboros sült tojás tuti kipróbálós recept, a mélyhűtőben leledző tőkehalfilé sorsa is eldőlt, kb. karácsonyig kilőttem a hétvégi ebédeket. Őszintén remélem, hogy a személyi edzőm nem olvassa ezeket a sorokat, mert keresztben nyel le, de természetesen a hétvégi süti kérdése is megoldódott, a kávés csokikrémtorta kell!!!
Összességében egy jól összerakott, szép szakácskönyv készült, amelyet ugyanúgy érdemes megvenni, mint Stahl Judit korábbi könyveit, de zsenialitást ne várjunk tőle.

7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése