2014. június 21., szombat

Mautner Zsófi: Főzőiskola - középfok

Mautner Zsófi merészet húzott, amikor vállalta, hogy abszolút kezdőknek készít abszolút alapreceptekből összeállított szakácskönyvet, de bejött neki, hatalmas siker lett a Főzőiskola -alapofokon, ezért nem meglepő módon már meg is jelent a folytatás. Ami azért már jóval Zsófisabb, de továbbra is könnyen elkészíthető ételek találhatóak benne, olyan ínycsiklandozóan leírva, hogy még nekem is megjött a kedvem a lekvárfőzéshez.
Abszolút a könyv célcsoportnak tartom magam, mivel elég régen lófrálok már a konyhában ahhoz, hogy a legalapvetőbb dolgokat tudjam, ahhoz azonban nem, hogy vegyem magamnak a bátorságot bonyolultabb ételek elkészítéséhez (inkább vagyont költök főzőiskolára:-)). Izgatottan lapoztam végig, természetesen azonnal találtam olyan receptet, amit kineveztem vasárnapi ebédnek (padlizsános tepsis lecsó), ezért rohantam kifosztani a zöldségest, a könyvhöz tartozó dvd-t az utolsó képkockáig végignéztem, és halálosan boldog vagyok, mert végre megtudtam, hogyan lehet meghámozni a és kimagozni a paradicsomot é! 
Eddig rettegtem a lekvárfőzéstől, roppant bonyolult folyamatnak tartottam, most viszont a saját szememmel láttam és olvastam, hogy mennyire egyszerű a folyamat, valószínűleg még a nyáron megpróbálkozom vele. Kaptam egy tuti pizzareceptet, egy dagasztás nélküli kenyérrel is beljebb vagyok, és azt is megtudhattam, hogyan kell paprikát sütni. A kovászos uborkát utálom, tehát valószínűleg soha nem fogok elrakni, de azért jó tudni, hogyan készül ez a finomság. Málnagranita tuti kipróbálós, néhány fagyi alaprecept szintén.
Egy jól szerkesztett, szórakoztatóan és érhetően leírt recepteket tartalmazó szakácskönyv, amely tökéletesen betölti az a funkciót, hogy az alapfokon túllépett konyhatündérek kedvét meghozza a kicsit bonyolultabb ételek elkészítéséhez.
Az egyetlen problémám az vele, hogy alapvetően nyári recepteket tartalmaz, pedig a többi évszakban is akad olyan recept, ami beleférhetett volna a középfokú konyhai tanulmányok keretében megtanulandók közé. De ennél nagyobb bajom ne legyen.
8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése