2014. február 9., vasárnap

Veiszer Alinda: Bridge Generáció


Startup. Ez az új varázsszó, lépten-nyomon találkozunk vele. De valójában mit is jelent, és vannak-e igazán sikeres magyar cégek, amelyek képesek világsikert elérni? Igen, vannak, nem is egy, ugyanis bármilyen hihetetlen, egy sikeres céghez alapvetően nem pénz kell, hanem egy jó ötlet és végtelen hit, önmagunkban, minden más megoldható. Persze ez nem ennyire egyszerű, de enélkül valóban nem működik semmi. 
A mai, válságokkal terhelt, pesszimista világban nagyon jó érzés igazi sikertörténeteket megismerni, Ez a könyv három ilyen cégről szól, amely Magyarországról indult, a semmiből indultak, nagyon messzire jutottak, és még rengeteg tervük van a jövőre nézve. A Prezi, a Ustream és a LogMeIn történetét ismerhetjük meg dióhéjban a könyvből, melynek címe onnan ered, hogy a három cég közösen létrehozta a Bridge Budapest nevű projektet, melynek lényege, hogy pozitív példákon keresztül megpróbáljanak változtatni a nálunk megszokott szemléleten. Nagyon jó a facebook oldaluk, már figyelemmel kísérem egy ideje, és a Veiszer Alinda által készített interjúk a kedvenceim. Nem volt kérdés, hogy a könyvet is el fogom olvasni, és nem csalódtam, egyáltalán nem marketingkiadványról van szó.
Megismerhetjük a három cég alapítóit, a kezdeteket, a nehézségeket, amelyekből rengeteget tanultak, és sikerre tudták vinni a vállalkozást, sőt mertek nagyot álmodni, és túlléptek az országhatárokon, ma már külföldön terjeszkednek tovább. De a bázis továbbra is Magyarországon maradt, ahogyan őket sem változtatta meg a pénz, a vagyon, továbbra is imádják a munkájukat, és eszük ágában sincs lógatni a lábukat valamilyen puccos yachton. Mert a kihívás kell, és nem a külsőségek. Ilyen is van, bizony!
Tanulságos elolvasni a könyvet, olvasmányos, mégsem felszínes, mindenkinek ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése