2013. július 6., szombat

Vass Virág: Krasznájá Moszkva


Most ért véget a kreatív írás kurzus. Az egyik tanárom Vass Virág volt. Eddig még egyetlen könyvét sem olvastam (nem igazán az én műfajom a könnyed, női szórakoztató irodalom), gondoltam, azért ideje lenne pótolni ezt a hiányosságot.
Az írónő az életben egy tünemény, kedves, de szigorú tanár, őszintén elmondja a véleményét, nem szépít,  profi, nagyon sokat tanultam tőle, remélem találkozunk még tanórákon.
Eredetileg újságíró volt, ma már elsősorban könyvek írásával foglalkozik. Az első könyve, a Vulévu nagy siker lett, azóta minden évben új könyvvel jelentkezik.
A könyvei közül azért választottam a Krasznájá Moszkvát, mert decemberben láttam a Hattyúk tavát a Bolsoj Színház előadásában, és bár a balett nem az én műfajom, a közeg mégis nagyon érdekelt.
Multikulti környezetbe csöppenünk Moszkvában. Adva van a prímabalerína, Kátya (elkényeztetett, hisztis liba, akinek azért van szíve), aki egy helyi oligarchával, Igorral él kényelmes kapcsolatban. A milliárdosnak családja van, azonban Kátya a kedvenc játékszere, nagyon büszke rá, most éppen egy parfüm (a Krasznaja Moszkva) reklámkampányának főszereplőjévé teszi. A reklámügynökségnél dolgozik Lili, a külföldi kiküldetésben lévő magyar lány (éppen a válásából lábadozik), aki a kampányért felel. És van még nekünk egy indiai újságírónőnk (aki egy rossz házasság elől menekült Indiából), aki Kátya szeszélye folytán lakótársa, majd idővel barátja lesz a balerinának. 
Kátya megunja Igort, és egy másik oligarchát, Szását nézi ki magának, Igor ennek örömére megkörnyékezi Lilit, az indiai újságírónő New Yorkig fut ifjúkori szerelme után. De ez még semmi, mert Kátya balesetet szenved, és a szerelmi szálak egyre jobban összegabalyodnak...
Nagyon jó a könyv, letehetetlen. Nem akar több lenni, mint ami: könnyed olvasmány, ami teljes mértékben szórakoztatja az olvasót, minőségi lektűr.
Mindenkinek ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése