2015. április 14., kedd

Adele McConnell: Vegán szakácskönyv


Ha nem lenne egy vegán ismerősöm, valószínűleg az életben nem kerülök a vegán konyha közelébe. . Viszont, amikor meglátogatott, természetesen  vegán menüt főztem és ettem, melynek következtében rájöttem, hogy ez finom! És mivel egészséges is, meg amúgy is életmódváltásban vagyok, nem láttam akadályát, hogy ha a szemem elé kerül egy-egy vegán recept, ne próbáljam ki. És mivel továbbra is nagyon finom volt a végeredmény, nagyon kíváncsian lapoztam bele ebbe a könyvbe, amikor mozi előtt befutottam a könyvesboltba a megrendelt olvasnivalóért és volt még időm nézelődni. Miután több receptet is azonnal kiszúrtam magamnak, úgy döntöttem, egyszerűbb megvenni a könyvet, mint később a netről visszakeresni a recepteket, így végül őt is hazahoztam.
Nagyon jó ötlet, hogy a könyv elején kapunk egy rövid  összefoglalót a növényi alapú gasztronómiáról. Senkit nem akar rábeszélni a szerző arra, hogy áttérjen a vegán konyhára, csak elmondja, hogy neki milyen jó tapasztalatai vannak vele, és mivel gasztromán, imád kreatívkodni a konyhában. Szép képeken ínycsiklandozó receptek sorakoznak, elég jól strukturálva, viszont sajnos az nem volt szempont, hogy egyszerűbben vagy bonyolultabban elkészíthető finomságról van szó, tehát a műfajban totálisan kezdő konyhatündérnek (=nekem) végig kell olvasnia az utolsó betűig minden receptet, hogy felmérje, képes-e jelen tudásszintje alapján elkészíteni. Jelentem, nem annyira bonyolultak a leírások, mint gondoltam, viszont nagyon sokhoz kell olyan konyhai segédeszköz (pl. nagy teljesítményű turmixgép), amely egy nem vegán konyhában nem biztos, hogy megtalálható. A másik nagy probléma, hogy elég sok olyan alapanyag van, amelyet elég nehéz beszerezni, és nagyon drága, ezért néhány receptért nyilván nem érdemes beszerezni.
Mindezzel együtt nagyon sok jó kis szakácskönyv ez, jó ötleteket találunk benne, nem vegánok is  nyugodtan kísérletezhetnek ezzel a kicsit bonyolult, de egészséges és finom konyhával!

8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése